• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löner, kolla av läget. Vad blir er ökning?

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 884
Mottagna reaktioner
1 873
Poäng
1 277
Större gav väl 2årigt avtal.4% typ iår och 3% nästa år, ingå 2årigt avtal är ett svek mot varenda som betalar facklig avgift.

Facken sålde alla medlemmar i princip. Inte värt betala för facket enligt mig.

Dom sålde ut alla medlemmar så, kommer säkert några fina spa artiklar iår där dom varit.

Man bör iaf avsluta betalningen till facket omedelbart.
Vi hade ett treårigt avtal som gav något under 2% för 2023. Har inga större förhoppningar om att det blir mer för 2024. Statligt och vi har som vanligt fått besked om besparingar etc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 741
Mottagna reaktioner
992
Poäng
787
Min fru har fått en fast tjänst. 80% natt på ett boende. Hon fick 28.500 i månadslön och sedan tillkommer OB natt på det. Hon lär landa på 26-27 efter skatt, något däromkring. Tilläggas är, hon är undersköterska med nästan tio års erfarenhet plus utbildning. Född samma år som dig Jessica.
Hon har nog 28500 beräknat på heltidstjänst...så 22800 + ob.
 

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
92
Löneökning : 3,6%
Lön : 57 000
Yrkesgrupp : IT
Ålder : 30-35
Befattning : Konsult inom cloudtjänster
Privat

En något mindre ökning än tidigare år, ska jag gå mycket högre krävs nog personalansvar eller att jag startar eget och där är jag inte riktigt än.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 884
Mottagna reaktioner
1 873
Poäng
1 277
Vi hade ett treårigt avtal som gav något under 2% för 2023. Har inga större förhoppningar om att det blir mer för 2024. Statligt och vi har som vanligt fått besked om besparingar etc.
Verkar inte så lockande att söka jobb hos oss nu. Hade bara kommit in en handfull ansökningar på en jobbannons som låg ute nyligen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 741
Mottagna reaktioner
992
Poäng
787

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Isf har hon skattejämkning för å komma upp i de summorna. Om jag jobbar ett par extrapass o då helst helgpass som ger kvalificerad övertid, kan jag få ut 26-28tk efter skatt

Hon har ingen skattejämkning.

Hon jobbade 100% i somras, dagtid och eftermiddag. Augusti fick hon ut 26 och i september nu fick hon 28, båda summorna efter skatt.

Får se vad hennes lön landar på i november eftersom hon jobbar nu 80% natt hela oktober.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 741
Mottagna reaktioner
992
Poäng
787
Hon har ingen skattejämkning.

Hon jobbade 100% i somras, dagtid och eftermiddag. Augusti fick hon ut 26 och i september nu fick hon 28, båda summorna efter skatt.

Får se vad hennes lön landar på i november eftersom hon jobbar nu 80% natt hela oktober.
Ja får hon extrapass kan man absolut komma upp i dessa summor. Jag jobbar som hon fast 70% men har ett antal tusen kr i högre grundlön så jag landar på samma månadslön som din fru före skatt o ob, ca 22800. Jag har i snitt under de nio månader som gått fått ut 22400 kr netto/mån men då finns 6 extra nattpass med i detta. Kommande månad landar jag på 21500 netto pga att okt innehöll mkt ob för min del.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp